Filetové háčkování

Foto Zdroj zde

Technika filetového háčkování



Když jsem si usmyslela, že bych chtěla háčkovanou záclonu,
dostala jsem se k technice filetové háčkování.
Podle nákresů a videí mi byla technika celkem jasná.
Ale praxe je u mě trochu jiná. Důležitá je síla háčku, jak utahujete, jaké je příze.
Jde o háčkovanou síť, kde jednotlivá okna vyplňujeme dlouhými sloupky dle předlohy. Je to základní háčkování.


Takže, co si budu chtít uháčkovat, vykreslím do čtverečkovaného papíru a můžu začít.
Vkreslila jsem kolečko podle skleničky a pak jen křížkovala a křížkovala, jak mě napadlo:-)


                                       To bylo opravdu jen na pochopení, kolečko není zajímavý tvar:-)

Základní filetové háčkovaní sítě a zakreslený kříž



Symboly filetového háčkování, které najdeme na grafických nákresech




Inspirace a návody


Inspirace a návody na filetové háčkování jsem hledala na Pinterestu. 
Můžeme se podívat tady na můj výběr - Filetové háčkování

Kamarádka Eva - Hortenzie už má velkou praxi ve filetovém háčkování.
Malá ukázka zde, více najdete na Fléru - fotogalerie .


Blog Lenka včelka ukazuje krásné věci, které paní Lenka už uháčkovala právě technikou filetového háčkování.

Další inspirace z ineternetu






A nemůžu zapomenout na další zdroj - Youtube.com - ten má spoustu videí, kde nám ukáže, jak háčkovat.

                                                

Zkusili jste to? A do čeho jste se pustili?

Mějte se krásně. Šárka

Komentáře

  1. Aha! Filetové háčkování se tomu říká?! :-) Moc se mi líbí ty obrazce, ale do háčkoví se pouštět nebudu, to nechám jiným ;-)
    Kdyby se našel někdo, kdo by mi "ufiletoval" obrázek, hlašte se u mě na blogu :-D ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za vaše slova.
Dotazy můžete zaslat také na adresu info@esgo.cz